dag 8 en 9 van de trekking

20 november 2014 - Pokhara, Nepal

De laatste 2 dgn waren makkelijke dgn. Maar zeer zeker de moeite waard. We hadden de echte hoge bergen achter ons gelaten en waren in een iets dichter bevolkter landbouwgebied aangekomen. We liepen dwars door de rijstvelden. Prachtig om te zien. Omdat het nu oogsttijd is waren de boeren overal hard aan het werk om de rijst op tijd van het land af te krijgen. Een hele klus! De velden stonden vol met hooistapels, in de vorm van hutjes, die in de zon stonden te drogen.
Ook zagen we overal prachtige authentiekeboerderijtjes, geiten en buffels. Veel families hebben hier een buffel voor de melk en het helpen ploegen op het land.
Onderweg kwamen we ook veel jonge, niet op school zittende kids tegen. Vaak zijn deze herder of moeten ze op het land meehelpen.
onze kids hebben veel geleerd. Ze herkennen inmiddels rijstplanten, citroen-, sinaasappel-, mandarijnen- en bananenbomen. Zelfs de koffieboom herkennen ze. Ze snappen wat landverschuivingen / lawines zijn waar we er heel wat van gezien hebben en hebben heel veel liefde voor de prachtige bergen gekregen. Ze hebben gezien en ervaren hoe hard mensen soms werken om heel simpele dingen voor elkaar te krijgen.
Kortom het was voor ons alle 4 een prachtige belevenis!

1. Margot:
    20 november 2014
    Wat mooi om te lezen dat de kinderen daar lessen krijgen die ze hier op geen enkele school kunnen geven. Ik hoop dat ze er hun leven lang profijt van kunnen hebben. Het zal hen veel wijsheid en geluk brengen. Jullie zelf trouwens ook!
    Ik denk dat jullie met een hele andere kijk op de wereld en de mensheid terugkeren naar Nederland, waar ze zich alleen maar druk kunnen maken over de vraag of zwarte Piet blank moet zijn en de Kerstman donker en andersom...
    Dus geniet van de tijd dat jullie daar zijn.
    Veel liefs.
  2. Kevin:
    21 november 2014
    Hoi zus,

Je hebt weer heel wat meegemaakt lees ik. Gelukkig gaat alles goed en genieten jullie! Erg mooie fotos.
    Dikke kus.