Nepal, here we are!

5 november 2014 - Kathmandu, Nepal

Na 4 uur vertraging konden we gisterenavond om 0.25 uur dan eindelijk vertrekken vanuit Istanbul. De kids waren heel moe omdat ze vanaf 6 uur 's ochtends al wakker waren. Maar met een professorisch bedje in een bagagetrolley en mama's warme schoot hebben ze het super gedaan.
Het vliegen ging, op wat turbulentie net tijdens het eten na, boven verwachting goed. De kindjes hebben de 2de vlucht echt volledig slapend doorgebracht.

Eenmaal vandaag in Kathmandu gearriveerd werden we verwelkomd door een heerlijk zonnetje en een aangename 23 gr.
We kregen al meteen te maken met de bureaucratie hier. Toen we door de douane wilden gaan en netjes aansloten in de rij "foreigners with visa " werden we toen we aan de beurt waren nogal bozig afgebonjourd. We moesten nog een formulier invullen. Wij weer terug. Bleek hetzelfde formulier te zijn dan ik in amsterdam ook al had ingevuld bij de aanvraag van het visum. Gelukkig was nu alles goed en mochten we door. Op paar i de bagage......en daar hebben we vervolgens 1,5 uur gewacht tot onze tassen er eindelijk waren.

Het kon eindelijk beginnen....wow wat een indrukken. Je loopt naar buiten waar wel 100 van die mannetjes met bordjes van hotels staan te roepen en duwen. Overal zoekende toeristen met veel te onhandig volgelade trolleys. Overal toerende taxi's en bussen vol bagage en gillende en wijzende mannetjes.

Mannetje gevonden, bagage op het dak andere tassen in het busje en gaan met die banaan. We hadden geluk, de mensen van Pelgrims guesthouse hadden het super goed geregeld en we zaten in een heel mooi en nieuw busje van hun guesthouse. Ik zal zo een filmpje toevoegen van een weg waar we op reden. Ik kan het maar met 1 woord samenvatten en dat is toeteren.

Na een flinke tocht door kathmandu (ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn ) zijn we vriendelijk ontvangen in ons guesthouse. Het Pegrims guesthouse http://www.pilgrimsguesthouse.com. Echt een leuk hostalletje, super gezellig tuintje erbij, midden in Thamel, de touristenwijk van Kathmandu. Ook het personeel is erg vriendelijk. Ze waren erg onder de indruk/ bezorgd over edwin zijn lengte. Maar hij redt zich tot nu toe perfect hier. De kamers zijn ruim en voor Nepalese begrippen schoon en compleet. En ook de meiden zijn erg tevreden met de keuze.
Vanmiddag wat door Thamel gewandeld en vanavond lekker nepalees hier in het tuintje gegeten.
Kids liggen inmiddels lekker te slapen en ik hoop dat wij ook snel in slaap zullen vallen.

Morgenochtend hoop ik rond 8.00 al bij durban square te zijn.

1. Dirk:
    5 november 2014
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ontvangen. Jammer van de vertraging, 4 uur is niet niks ! Nu goed wennen aan de hoogte, doe
    rustig aan. Hoeveel meter boven zeeniveau zitten jullie nu ?
    Groeten, Dirk en Joke.
  2. Margot:
    5 november 2014
    Goed om te lezen dat de reis verder rustig verlopen is. En fijn dat de eerste indrukken zo goed zijn. Geniet van het verblijf in jullie eerste hostalletje en rust maar goed uit. Toch even wennen aan het andere klimaat. Ik ben ook heel blij dat de meiden de lange reis zo makkelijk doorstaan hebben.
    Veel liefs.
  3. Kevin:
    Hoi zus,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Nu maar lekker genieten van alle indrukken daar.
    Hier alles goed.

Grt. Kevin x
  4. Sijke:
    6 november 2014
    alles dus vrij goed gegaan.
    veel plezier verder liefs van ons.
  5. Sijke:
    6 november 2014
    bedank baukje van ons voor het gesproken telefoontje van oma en opa
  6. Ymke:
    6 november 2014
    Dank jullie wel allemaal! Ja hoor het gaat heel goed, we genieten en zullen voorzichtig zijn. Joke en Dirk, we zitten zitten nu nog niet hoog hoor. Volgens mij iets van 300m boven NAP. Zal het morgen even opzoeken.