volgens mij hebben we het nu wel allemaal zo'n beetje bij elkaar

29 oktober 2014 - Lutjebroek, Nederland

Nou, volgens mij heb ik eindelijk alles bij elkaar! ( althans wat ik op mijn lijstjes heb staan, nu maar hopen dat ik daarop geen belangrijke dingen vergeten ben ).

Ook ben ik me ernstig aan het afvragen hoe ik dit ooit allemaal in 2 rugzakken gestopt ga krijgen ( zeker omdat die van mij niet zo heel groot is), maar goed, meestal lukt dit vanzelf wel. En de rest binden we er gewoon bovenop.

Verder ben ik nog heel erg druk bezig met het regelen van onze "Poon Hill trek" die ik min of meer gepland heb van 10-11 t/ 18/11 of 19/11.  Normaliter kan deze trek in 4 a 5 dgn gelopen worden, maar omdat we G&B mee hebben willen we er 8 a 9 dgn over doen.

Omdat ik geen zin heb om in Pokhara te moeten gaan informeren, nadenken, twijfelen, afdingen en vooral stress te hebben over de keuze welk agency te kiezen wil ik dit graag van te voren geregeld hebben. Ook omdat ik voor de zekerheid 2 sherpa's mee wil nemen die "doko's" bij zich hebben. Dit zijn een soort manden waar de kids mee vervoerd kunnen worden zouden ze niet meer verder kunnen of het traject te lastig worden.( er kunnen geen auto's komen op dit traject, dus de enige andere optie is de helikopter a 2000 euro pp ) Toch is het oorspronkelijke idee dat ze de tocht grotendeels zelf gaan afleggen. Wanneer jullie op de volgende link klikken kunnen jullie zien hoe zo'n doko uitziet. http://members.virtualtourist.com/m/p/m/20087b/   Guusje en Baukje zijn er op voorbereid dat ze dus in een mandje moeten wanneer het even niet gaat en dat dit mandje niet door ons gedragen wordt maar door een sherpa.

Zaterdag gaan we de rugzakken inpakken, dan zullen we ook merken of het past. Daarna hebben we nog een paar dagen de tijd om te bedenken of en wat we vergeten zijn. De meiden hebben hun eigen echte stoere rugzakken voor hun knuffeltjes, haarspeldjes etc.

Nepal, we komen er bijna aan! :-)

1. Femke:
    30 oktober 2014
    Lieve mensen, Guus en Bauk,
    Wat een geweldige tijd gaan jullie tegemoet. Ik wens jullie heel veel plezier en geniet van dit avontuur! Succes met de laatste voorbereidingen en alvast een goede reis toegewenst! En... Guusje en baukje, maken jullie onderweg nog een prachtig dansje?!
    Liefs Femke
  2. Ymke:
    30 oktober 2014
    Hoi Femke, we zullen de dames op een paar mooie plaatsen een pirouetje laten draaien :-)