dag 7 Ghandruk

16 november 2014

Na de omgezette knop gisterenmiddag is eigenlijk alles weer leuk geweest. De koude viel mee afgelopen nacht en het heerlijke ontbijtje met uitzicht over het woud was een heerlijk begin van de dag.
Vandaag de Tot nu toe moeilijkste afdaling gehad. Alles goed gegaan. Helaas is het nog steeds redelijk bewolkt dus de prachtige sneeuwbuien hielden zich voor ons verborgen. Helaas!! Alleen de 'fistel' toornde af en toe statig en machtig boven de wolken uit. De tocht zelf was niet zwaar. Maar Door de stijl en glibberige stukken omlaag was het goed concentreren geblazen om niet onderuit te gaan. Einddoel van onze lange glibberige afdaling was Ghadruk. Een prachtig bergdorpje en redelijk groot. Overal zie je mensen aan het werk. In de tuinen, of de herders of aan het wassen. Eindelijk weer terug in de beschaving! En dan ook nog in zo'n leuk romantisch dorpje.
We zijn er, guesthouse Ghurung. Wat een weelde! Ruime kamer met eigen douchen en wc. En dan ook nog wel een wc die echt doorspoelt en niet met een kannetje water doorgespoeld moet worden ( zoals afgelopen week wel overal moest ). Schone witte bedden met schone witte kussens staan voor ons klaar. Witte muren die ook nog steeds wit zijn en niet helemaal grauw van de viezigheid. En warm water. Weliswaar ff een uur wachten totdat de zonneenergie zijn werk heeft gedaan en de keuze is of extreem warm of koud, maar toch.... ik voel me als een koningin!!! Ook de kids zijn helemaal in hun element. Buiten staan kleine tafels met kleine stoelen. Net of het een kaboutersetje is. Heel schattig en het zit nog lekker ook.
Eerst lunch besteld. Ik verbaas me er nog steeds elke dag over dat die mensen met zo'n kleine simpele keukentjes met een houtvuur of houtfornuis in korte tijd zo veel verschillende verse gerechten kunnen maken. En nog heerlijk ook!!
Op de menukaart hier staat wel 5× zo veel als bij ons.
Na een wederom lekkere lunch in een heel gezellige, beetje Oostenrijks-ogende eetkamer, heerlijk onder de douche geweest. Ook mijn "vrouwelijk plichten" vervuld en een complete rose was op de hand gedaan die nu hangt te drogen. Ik hoop dat ik hem op tijd droog krijg, anders heb ik morgen een probleem.
De dames willen buiten spelen. De plicht roept. Morgen laatste dag lopen. Overmorgen terug naar pokhara.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pieter:
    16 november 2014
    leuk om elke dag weer een reis verslag te lezen.als de pc aan gaat eerst even het reis verhaal lezen.veel plezier daar .gr
  2. Sijke:
    16 november 2014
    ja, ja, het kan niet allemaal over rozen gaan. voorzichtig maar en een groet van ons
  3. Margot:
    16 november 2014
    Even rust... Even genieten... Succes morgen met jullie laatste loopdag! Ik neem mijn petje af voor jullie allevier. Jullie zijn een geweldig team en hebben deze trektocht fantastisch doorstaan!
    Veel liefs.