even iets minder

13 november 2014 - Ghode Pani, Nepal

Vandaag hebben de kids, nadat we terug waren van poon hill, de hele dag echt heerlijk gespeeld. Met papieren bootjes in de beek vonden ze echt het einde. En onze lieve zorgzame gids Som maar nieuwe bootjes vouwen. ( die zonken natuurlijk meteen wanneer het papier eenmaal was volgezogen met water ). Baukje zag eruit.... helemaal zwart van top tot teen. Maar om 3 uur waren ze echt stek af. Eerst ff boven op de kamer gelegen met ze, kijken of ze een uurtje wilden slapen, maar de dames hadden andere plannen. Dansen, stoeien en voorgelezen worden. Dus toen maar rond 4uur de dames beneden onder de douche gezet ( jippie hij was en bleef warm ) en lekker fris in de pyama ( + vestjes sokken, capuchon, schoentjes etc - voor de bezorgde oma's en margot onder ons ;-) mee naar het eet/leefzaaltje waar we wederom gezellig met z'n allen om de kachel ( oud omgebouwd olievat ) zijn gaan zitten. Lekker warme chocomel erbij. De kids mochten lekker met papa tekenfilmpjes op de telefoon kijken. Baukje die al een paar daagjes iets verkouden/snotterig is had nu ook rode dorre pijnlijke lipjes. En was echt doodmoe. Wel logisch omdat ook wij heel rozig werden zo lekker bij de kachel na een douche en de beklimming. Maar toch, het lijkt met of ze wat ziekig is. Vanavond bij het eten dus maar echt flink groenten naar binnen gestopt. Maar ze was echt zo moe en had pijn aan lippen en neus en was gewoon zielig. Voor het slapen weer neusspray gegeven, gezichtje en lipjes en neus heel goed ingesmeerd. Zo zielig hoe ze toen moest huilen omdat dat natuurlijk wat brande. Daarna met sinaasprilletje in bed gelegd. Binnen 5 minuten sliep ons kleine arme molletje. Morgen kijken we het even aan. We zetten geen wekker. De kans is groot dat ze na een nachtje lekker slapen weer helemaal is opgeknapt. Maar anders blijven we gewoon hier hoor. Ga niet met zo'n kleintje zo veel uur per dag lopen als ze ziek is. Dus ben benieuwd. Zal het morgen laten weten. Nu ligt ze in ieder geval heerlijk tevreden tegen mij aan te slapen. Want mama gaat natuurlijk niet meer naast haar weg vannacht!!

1. Annemieke:
    13 november 2014
    Beterschap voor Baukje! Fijn dat de reis verder zo goed gaat! En ook fijn dat je wat kan laten horen van jullie tijdens de trekking, internet is dus zelfs tussen de bergen van Nepal te vinden. Veel plezier en succes weer verder! X
  2. Dirk:
    13 november 2014
    Baukje, gauw beter worden hoor. En wat kunnen die 2 lopen, daar kunnen jullie inderdaad trots op zijn. Hebben jullie ook last van spierpijn na al die 'trappetjes' lopen ? Mooie foto's !

Groeten, Joke en Dirk
  3. Margot:
    14 november 2014
    Och klein Mupke toch... Ik hoop dat ze inmiddels weer beter is en kan genieten van alle bijzondere avonturen. Ik hoop dat Guusje het niet ook heeft gekregen.
    En anders maar een dagje extra rust houden, jullie hoeven tenslotte nog lang niet aan de thuisreis te denken.
    Het valt me trouwens op dat je de Nederlandse cultuur toch ook een beetje levendig houdt, Ymke: warme chocomel, Sinterklaasliedjes, schoentje zetten, Hollandse spelletjes en filmpjes. Je hebt alles erg goed overdacht van te voren en je heel goed voorbereid, vooral wat de kleine meisjes betreft! Compliment, daarvoor hoor!!!
    Hier zullen veel mensen die ook dergelijke tochten met jonge kinderen willen ondernemen iets aan hebben. Je moet je blogverhalen later bundelen en uitgeven!
    Veel liefs en beterschap.
  4. Herman en Marie-José:
    14 november 2014
    Hollandse meisjes geven er niks om. Knap hoor.
  5. Marit:
    15 november 2014
    Indrukwekkend en leuk om allemaal te lezen en te kunnen volgen en bekijken ! We volgen jullie op de voet en genieten een klein beetje mee van de prachtige wereld waar jullie je op dit moment bevinden ! En petje af voor die twee kleine meiden....wat zal Sint trots op ze zijn ! Veel plezier nog verder met zijn allen daar !